startVi kan utbildning!Vad vill du kunna?

NFI Utbildning

Kontaktuppgifter
tfn: 08-615 19 60(vx)
epost: info@nfi.se
Besöksadress:
Tjärhovsgatan 21
116 28 Stockholm
User Experience 2018

Välkommen till halvdagskonferensen
UX - User Experience 2018

NFI Competence, Tjärhovsgatan 21, Stockholm,
11 april


En positiv användarupplevelse är det vi alla eftersträvar vid utformingen av den produkt eller tjänst som vi utvecklar. Missar vi att fokusera på hur användaren upplever vår tjänst eller produkt är vi förmodligen dömda att misslyckas. Vikten av UX idag är enorm. Genom att fokusera på UX så förenar vi affärsmål med kundnytta. Det skapas genom att designa lösningar som passar människors behov och olika beteenden. När vi har en väl genomtänkt användarupplevelse kommer alla bitar att falla på plats och då skapas den ultimata kundupplevelsen.

På denna halvdagskonferens vägleder vi dig i hur du framgångsrikt ska skapa den ultimata kundupplevelsen. Under konferensen kommer du att få tips om hur du kartlägger kundresan, genvägen till framgångsrik e-handel samt hur du kommer vidare i ditt projekt och behåller en positiv användarupplevelse.

Vem bör deltaga?

Du arbetar som beställare, projektledare, kravanalytiker, utvecklare eller testare. Denna konferensen passar alla som vill uppnå en positiv användarupplevelse för att skapa en framgångsrik tjänst eller produkt.

OBS! Vi erbjuder mängdrabatt, Gå 3 betala för 2, om ni kommer flera från samma organisation.


Emma Thorsén
Key Account Manager, NFI Utbildning

Tel 08-615 19 60
E-post: emma at nfi.se
Rosa bandet Mustasch kampen

Boka förmiddagspass här >>

För dig som går på förmiddagen

08:30 Inregistrering och kaffe

08.45 Inledning och presentation av konferensen

09.00
  • Hur vet du egentligen att dina produkter och tjänster passar dina kunder och användare
  • Förstår du hur det känns att vara kund eller användare till era IT-system och tjänster
  • Journey mapping är en process som hjälper dig att förstå dina kunders upplevelse i kontakten med din organisation och dess tjänster och produkter
  • En väl genomförd kartläggning på rätt sätt – skapar värde och ger möjligheterna till ett riktigt bra IT-system som kunderna och användarna vill använda
  • Resan från nuläge med problem till nyläge med glada kunder och användare – The Story of Awsome!
Stefan Dellström, dellstrom.com

09.50
  • För E-handeln är användarupplevelsen oerhört viktig och ofta helt avgörande. Vad kan bli bättre och vad kan andra ”system” lära av e-handelssystem.
  • Hur får man in användarna till att använda systemet, hur behåller man dem där och hur styr man dem mot köp
  • Hur undviker man brister i tredjepartssystem som kan påverka användarupplevelsen, t ex betalningslösningar
  • Vad finns det för olika e-handelssystem och betalningssystem och när passar de för att ge en bra användarupplevelse
  • De nya trolösa kunderna – kundernas väg till köp
Urban Lindstedt, Uppkopplat.se

10.40 Kaffe med fika

11.00
  • Hur får man återkoppling på hur bra design och användarupplevelsen är på tjänster och system som är i produktion
  • Hur man kick-startar användbarhetstester och för in det i det naturliga förbättringsarbetet
  • Rapid Usability Testing – vad innebär det och hur använder vi det
  • Att ge och ta kritik på gränssnittsdesign och hur man undviker antimönster
  • Hur ser vi till att användarupplevelsen inte blir omodern och istället anpassar sig till eventuella förändringar i användarbeteende
  • Hur kan man inför förändringar och förbättringar utan att användaren inte känner igen sig
Torbjörn Ryber, Fearless Consulting

11.50 Slut på konferensen
Boka eftermiddagspass här >>

För dig som går på eftermiddagen

13:00 Inregistrering och kaffe

13.15 Inledning och presentation av konferensen

13.30
  • Hur vet du egentligen att dina produkter och tjänster passar dina kunder och användare
  • Förstår du hur det känns att vara kund eller användare till era IT-system och tjänster
  • Journey mapping är en process som hjälper dig att förstå dina kunders upplevelse i kontakten med din organisation och dess tjänster och produkter
  • En väl genomförd kartläggning på rätt sätt – skapar värde och ger möjligheterna till ett riktigt bra IT-system som kunderna och användarna vill använda
  • Resan från nuläge med problem till nyläge med glada kunder och användare – The Story of Awsome!
Stefan Dellström, dellstrom.com

14.20 Kaffe med fika
14.40
  • För E-handeln är användarupplevelsen oerhört viktig och ofta helt avgörande. Vad kan bli bättre och vad kan andra ”system” lära av e-handelssystem.
  • Hur får man in användarna till att använda systemet, hur behåller man dem där och hur styr man dem mot köp
  • Hur undviker man brister i tredjepartssystem som kan påverka användarupplevelsen, t ex betalningslösningar
  • Vad finns det för olika e-handelssystem och betalningssystem och när passar de för att ge en bra användarupplevelse
  • De nya trolösa kunderna – kundernas väg till köp
Urban Lindstedt, Uppkopplat.se

15.30
  • Hur får man återkoppling på hur bra design och användarupplevelsen är på tjänster och system som är i produktion
  • Hur man kick-startar användbarhetstester och för in det i det naturliga förbättringsarbetet
  • Rapid Usability Testing – vad innebär det och hur använder vi det
  • Att ge och ta kritik på gränssnittsdesign och hur man undviker antimönster
  • Hur ser vi till att användarupplevelsen inte blir omodern och istället anpassar sig till eventuella förändringar i användarbeteende
  • Hur kan man inför förändringar och förbättringar utan att användaren inte känner igen sig
Torbjörn Ryber, Fearless Consulting

16.20 Konferensen avslutas


Information och bokning

Plats och tider
Konferensen UX - User Experience 2018 genomförs i NFI:s lokaler, Tjärhovsgatan 21 på Södermalm i Stockholm.
Hitta.se
Bokning
Enklast anmäler du dig till konferensen via den här sidan. Du kan också anmäla dig via e-post på adressen anmalan@nfi.se.

Anmälan kan också göras genom att du skriver eller ringer till NFI. Vi skickar alltid en bekräftelse på din anmälan. Om informationen vi skickar till dig av någon anledning inte skulle stämma, vänligen kontakta NFI så snart som möjligt.
Konferensavgift
Avgiften för en person är 3 495 kronor exklusive moms. Vi erbjuder mängdrabatt, Gå 3 betala för 2, om ni kommer flera från samma organisation.
I avgiften ingår utförlig kursdokumentation digitalt samt fika och tilltugg. Avgiften faktureras samtidigt som din anmälan bekräftas. Avgiften skall vara betald innan konferensen startar.

Alla i broschyren och på webbplatsen angivna priser är exklusive moms.
Avbokning
NFI tillämpar de rekommendationer avseende regler för avbokning som IT-företagens utbildningsråd utarbetat. Sker avbokning tidigare än 14 dagar före konferensstart utgår ingen avgift.

Sker avbokning senare än 14 dagar före konferensstart debiteras hela avgiften.

Bokningen kan kostnadsfritt överföras till annan deltagare från samma företag.
Frågor?
Har du frågor om anmälan, avgifter och kursutbud, kontakta NFI enligt ovan.

NFI förbehåller sig rätten att göra ändringar i programinnehåll och föreläsningstider.

Alla eventuella ändringar meddelas på www.nfi.se så snart det är möjligt.

Talare


Stefan Dellström, dellstrom.com
Stefan är entreprenör, designtänkare och senior konsult inom kundupplevelse, design, strategi och digital transformation. Från Sverige i väst till Japan i öst har han under mer än 15 år hjälpt företag att hålla sig konkurrenskraftiga genom digital tillväxt, förändringsförmåga, design och innovation. Stefan arbetar med kraftfulla metoder och mindset för att lösa rätt problem med rätt effekt under devisen: “Ingenting är dyrare än perfekta lösningar på fel problem – och vi ägnar på tok för mycket tid åt att lösa fel problem!”

Urban Lindstedt, Uppkopplat.se
Urban Lindstedt är journalist, författare och föreläsare inom e-handel, digital marknadsföring och digital strategi. Han har bevakat e-handeln sedan 2000 och har skrivit boken E-handlarens handbok och driver podden E-handelstrender. Urban har även arbetat som konsult inom e-handeln.

Torbjörn Ryber, Fearless Consulting
Torbjörn jobbar till vardags med konsultarbete inom UX och test, ofta i strategiska och ledande roller. Han är en entusiastisk problemlösare som tror på personlig kommunikation, nära samarbete och visuella metoder. Så ofta det finns tid över håller han utbildningar inom UX, presentationsteknik och test och föreläsningar både på konferenser och internt för företag. Senaste åren har han hållit UX-kurser i Havanna, Guadeloupe, Örebro, Tallinn och Stockholm. Kursmaterialet vidareutvecklas löpande genom nya insikter vid bokskrivande, kurser och aktuella projekt.

 E-post: info@nfi.se  Tel: 08-615 19 60  Hitta till oss