startVi kan utbildning!Vad vill du kunna?

NFI Utbildning

Kontaktuppgifter
tfn: 08-615 19 60(vx)
epost: info@nfi.se
Besöksadress:
Tjärhovsgatan 21
116 28 Stockholm

Digitaliseringsdagen 2019

Välkommen till konferensen
Digitaliseringsdagen 2019

Quality Hotel Globe, Stockholm,
28 maj 2019

Digitalisering ligger idag på allas läppar. Utvecklingen går i raketfart och alla behöver på olika sätt anpassa sig. Som konsumenter har vi blivit bortskämda med produkter som tex Apple och företag förväntas idag att vara disruptiva och skapa produkter som kan levereras snabbt, säkert och med en hög användarvänlighet.

Digitaliseringsdagen kommer att ge dig en bred belysning kring ämnet Digitalisering. Vi kommer att gå in på Digital mognad i organisationer, framtidens kund upplevelse, AI i utvecklingen, hur ser den digitala strategin ut för bland annat våra landsting och mycket mer - inte minst kommer du att få med dig en hel del inspiration och nya idéer.

Vem bör deltaga?

Arbetar du som affärsutvecklare, marknadsförare, system- och produktägare, beslutsfattare, beställare av IT-system, kravspecialist, affärs- och systemarkitekt, projektledare, systemutvecklare, Channel Leader, IT-strateg, modulledare, CDO eller CIO skall du absolut inte missa Digitaliseringsdagen 2019.

Precis som tidigare erbjuder vi den förmånliga rabatten "Gå 3 betala för 2" när ni anmäler tre personer samtidigt från samma organisation.




Daniel Thall
VD, NFI Utbildning
Tel 08-615 19 60

Program (med reservation för eventuella ändringar)

28 maj 2019

08.30 Registrering och kaffe med smörgås

09.00 Inledning och presentation av konferensen
Daniel Thall, NFI Competence

09.10
  • Hur framtidssäkrar ni er organisation i den digitala eran
  • Hur kan ni driva varumärke, affär och insamling av relevant kunddata genom en fysisk-digital konsumentupplevelse som bemöter kundens emotionella samt praktiska behov/önskan
  • Vilka strategiska steg ska man ta för att vara up to date
  • Vilka centrala beteendetrender ser man nu
  • Insikter i hur man bygger ett framgångsrikt varumärke i dagens hyper-uppkopplade samhälle.
  • Exempel från transformativa kundprojekt
Patrik Danielsson, BBH

09.55
  • Vad är digital mognad
  • Varför är det så viktigt med digital mognad när man ska genomföra en digital förändring
  • Vilken kompetens behöver organisationen för att lyckas med digital förändring
  • Hur har andra arbetat med mognad, kompetens och utbildning för att uppnå resultat
  • Lärdomar, fallgropar och konkreta exempel
Conny Björnehall, Sogeti

10.40 Kaffepaus

11.00
  • Vilka krav sätter nästa generations digitala samhälle på oss idag
  • Vilka utmaningar ser vi när nyutvecklingen lämnar de traditionella mjukvarumiljöerna
  • Hur kommer AI i vår vardag att påverka oss
  • Vad händer med oss när AI gör fel - vem ska bära ansvaret
  • Internet of things (IoT) hur påverkar det organisationens befintliga tjänster och produkter
Dr. Emil Alégroth , SERL

11.40
  • Vad är AI driven metodik
  • AI går som tåget, rakt in i våra verksamheter. Hur tar vi vara på möjligheten i utvecklingsprojekten
  • Hur kan AI driven metodik hjälpa oss att hitta fel och ge rekommendationer på insatser i realtid
  • Moderna Dashbords visualiserar beslutsunderlag för olika nivåer inom organisationen
  • Hur kan man prioritera lättare och effektivare med AI driven metodik
  • Tips och lärdomar från ett globalt case
Henrik Sällman, System Verification

12.20 Lunch

13.20
  • Presentation av den digitala strategin för Sveriges kommuner och landsting - hur får vi en smartare välfärd
  • Vilka trender ser vi inom området
  • Vilka är de största utmaningarna när man ser på digitalisering och välfärd
  • Nyttorealisering- vad är det och hur kan vi säkra att förändringen får den effekt vi önskar
  • Praktiska exempel och fallgropar
Louise Callenberg, Sveriges kommuner och landsting

14.00
  • Varför har vi lätt att överskatta effekterna av digitalisering på kort sikt och underskatta den på lång sikt
  • Är våra hjärnor anpassade för exponentiell utveckling
  • Kundernas behov måste vara utgångspunkten för digitalisering
  • Hur nyttjar vi ny teknik och data för att utveckla kundupplevelsen
  • Medarbetarnas roll i digitaliseringen – hur blir digitalisering något positivt istället för ett hot
  • Vad kommer härnäst, några exempel från Bank & Finans branschen
Jonas Sandell, Danske Bank

14.40 Kaffepaus

15.10
  • Tänk om du kunde anställa 100 nya medarbetare! Robotarnas intåg skapar nya möjligheter för effektivisering och fokus på din kärnverksamhet
  • Kostnadsbesparingarna är uppenbara när man automatiserar rutinmässiga arbetsuppgifter, men det skapar också nya möjligheter att fokusera på affärsutveckling, kundrelationen och utveckling av medarbetare
  • Glöm långa IT-projekt! Att komma igång med automatisering kräver sällan stora insatser från IT-avdelningen
  • Vad ska man tänka på när man funderar på att automatisera verksamhetsprocesser
  • Konkreta tips och råd
Daniel Wahlström, Xlent

15.50
  • Hur kan du agera som en entreprenör i ett storbolag (intraprenörskap)
  • Hur ska du få andra att gå med på dina idéer
  • Hur vänder du ett NEJ till ett JA
  • Så minskar du risken och kostnaden för att testa dina idéer
  • Tips och knep hur du kan lösa problem med hjälp av lite kreativitet
  • Praktiska exempel från verksamheten
Maria Selting, iZettle

16.20 Konferensen avslutas


Information och bokning

Plats och tider
Konferensen Digitaliseringsdagen 2019 genomförs på Quality Hotel Globe (Globen), Stockholm, Arenaslingan 7, Stockholm. 08‑686 63 00.
Hitta till konferens
  • Konferensen inleds dag ett klockan 08:30 med inregistrering.
  • Föreläsningarna inleds kl 09:00 den första dagen.
Bokning
Enklast anmäler du dig till Digitaliseringsdagen 2019 via vår webbplats på adressen nfi.se eller via e-post på adressen anmalan@nfi.se.

Anmälan kan också göras genom att du skriver eller ringer till NFI. Vi skickar alltid en bekräftelse på din anmälan. Om informationen vi skickar till dig av någon anledning inte skulle stämma, vänligen kontakta NFI så snart som möjligt.
Konferensavgift
Avgiften är 6950 kronor exklusive moms.
Om tre personer från samma företag anmäler sig vid ett och samma tillfälle betalar de endast för två. Kan EJ kombineras med andra erbjudanden.

I avgiften ingår utförlig kursdokumentation digitalt samt lunch och för- och eftermiddagskaffe. Avgiften faktureras samtidigt som din anmälan bekräftas. Avgiften skall vara betald innan konferensen startar.

Alla i broschyren och på webbplatsen angivna priser är exklusive moms.
Avbokning
NFI tillämpar de rekommendationer avseende regler för avbokning som IT-företagens utbildningsråd utarbetat. Sker avbokning tidigare än 14 dagar före konferensstart utgår ingen avgift.

Sker avbokning senare än 14 dagar före konferensstart debiteras hela avgiften.

Bokningen kan kostnadsfritt överföras till annan deltagare från samma företag.
Frågor?
Har du frågor om anmälan, avgifter och kursutbud, kontakta NFI enligt ovan.

NFI förbehåller sig rätten att göra ändringar i programinnehåll och föreläsningstider.

Alla eventuella ändringar meddelas på nfi.se så snart det är möjligt.

Talare

Daniel Thall, NFI Competence
Daniel är VD för NFI Competence och ansvarig för kurs-, seminarie och konferensverksamheten.

Patrik Danielsson, BBH
Patrik är en hybrid strateg, konceptutvecklare och digital entreprenör med 20 års internationell erfarenhet av att skapa framgångsrika varumärkes- och konsumentupplevelser. Han arbetar i gränslandet mellan marknadsföring/digital transformation/tjänsteutveckling och guidar varumärken till att bli relevanta, respekterade och lönsamma i den hyper-uppkopplade värld vi lever i. Innan Patrik anslöt till BBH i 2018 har han en historia av att arbeta på ledande varumärkes-och reklambyråer, bygga upp en innovationsbyrå, lansera en digital start-up samt utbilda företag som coach på Berghs School of Communication. Patrik har under sin karriär skapat transformerande arbete för varumärken som Adidas, Nike, H&M, Budget Avis Group, Arla, Altia, Kosta Boda samt Panini Internazionale för att nämna några

Conny Björnehall, Sogeti
Conny är Digital Solutions Lead på Sogeti. Han arbetar som mobilitetsexpert, rådgivare, föreläsare och skriver även krönikor för Telekom Idag. Conny testar nya produkter och lösningar inom mobilitet innan de finns tillgängliga att köpa och ger råd och tips till företag om möjligheter, risker och nyttan med mobilitet och digitalisering.

Dr. Emil Alégroth , SERL
Emil är forskare vid Software Engineering divisionen (SERL) vid Blekinge tekniska högskola. Han jobbar för nuvarande i forskningsprojektet Software Engineering ReThought som syftar till att, under 8 år, studera och förbättra hur svensk mjukvaruindustri utvecklar mjukvara. I projektet jobbar forskare tillsammans med industrin för att lösa verkliga problem som industrin har idag, men också problem för framtiden, inom områdena krav, test, processer, med mera.

Henrik Sällman, System Verification
Henrik Sällman är CEO på System Verification Bosnia. Henrik har arbetat i flera olika chefsroller inom IT och Quality Assurance på både strategisk och operativ nivå, och är idag vd för System Verifications kontor i Bosnien samt ansvarig för en rad nyckelkunder. Han drivs av förnyelse och förbättring, och är kunnig inom en rad nya teknologier som AI och Cloud och hur dessa kan bli till nytta för kunder.

Louise Callenberg, Sveriges kommuner och landsting
Louise arbetar i vardagen som sektionschef på avdelningen för digitalisering hos Sveriges kommuner och landsting (SKL) som stödjer välfärden, stadsutveckling och tillväxt i digital förnyelse. Louise har haft olika roller och chefsbefattningar inom Stockholms stad, bland annat som it-strateg och tillförordnad enhetschef för styrning och strategi. Louise har även varit borgarrådssekreterare vid skolroteln. Louise är en frekvent anlitat talare och brinner för innovation.

Jonas Sandell, Danske Bank
Jonas Sandell arbetar som Customer Experience manager för Danske Bank i Sverige, med ansvar för att stödja organisationen i hur den digitala kundupplevelsen kan förstärkas och utvecklas. Han ansvarar även för omvärldsbevakning med fokus på innovation, ny teknik och förändrade kundbeteenden. Tidigare har Jonas arbetat som projektledare av innovationsprojekt och med hur metoder från lean och service design kan användas för att utveckla verksamheten. Han har en master i Strategisk affärsutveckling och har gått vidareutbildningar hos bland annat Singularity University.

Daniel Wahlström, Xlent
Daniel arbetar som konsult och rådgivare inom digitalisering på Xlent Consulting Group. Han brinner för ny teknik som skapar en tydlig affärsyta, exempelvis robotar och AI. På samma tema har han också varit delaktig i utvecklingen av några av Sveriges mest använda digitala tjänster, bland annat som styrelsemedlem i företagen bakom Swish och BankID. Han har tidigare varit affärsutvecklingschef på Landshypotek Bank och Danske Bank.

Maria Selting, iZettle
Maria Selting har en bakgrund inom tech startups, varav de tre senaste åren på iZettle där hon arbetat med marknadsstrategi, tillväxt, produktutveckling och nu som chef för Marketing Intelligence. Maria har startat upp ett antal projekt professionellt och privat, däribland varit med och startat upp programmeringslägret 100 Tjejer kodar i Barcelona. Maria använder till vardags sin kreativitet till att hitta lösningar på problem och sätt att realisera idéer, varför hon kommer att dela med sig av sina bästa knep hur du kan få saker att faktiskt hända.

Boka
 E-post: info@nfi.se  Tel: 08-615 19 60  Hitta till oss