ITIL® 4 Bridge

Gick du kanske nyss ITIL Foundation? Känner du dig trygg i ITIL 3 men vill ha koll på det senaste?
På ett praktiskt, pragmatiskt och konkret sätt tar vi upp skillnaderna mellan ITIL v3 och ITIL 4.
Kursmål
Kursen ger dig en orientering om vad skillnaderna mellan ITIL v3 och ITIL 4 består i. Kursen kan tas som förberedande för certifiering, dock krävs en del hemstudier och vi rekommenderar en ITIL 4 Foundation inför certifiering.
ITIL 4 innehåller en vägledning för hantering av IT-tjänster och krav i en verksamhet med ökande förändringstakt utan att tumma på stabilitet och kvalité. Värde är fortsatt ett av ledorden inom ITIL.
Vem bör deltaga?
Alla som arbetar inom IT och är involverade i eller runt tjänsteleveransen (IT-service Management).
Sammanfattning
Kursen ger dig en orientering om vad skillnaderna mellan ITIL v3 och ITIL 4 består i. Kursen kan tas som förberedande för certifiering, dock krävs en del hemstudier och vi rekommenderar en ITIL 4 Foundation inför certifiering.
ITIL 4 innehåller en vägledning för hantering av IT-tjänster och krav i en verksamhet med ökande förändringstakt utan att tumma på stabilitet och kvalité. Värde är fortsatt ett av ledorden inom ITIL.
ITIL 4 Bridge-kursen kan även tas som en förberedelse för en certifiering av ITIL 4 Foundation. Vi rekommenderar en del hemstudier inför en certifiering varför vi valt att lägga certifieringen vid annat tillfälle.
Lärare
Klas Caesar
Klas är en mycket erfaren ledare och verksamhetsutvecklare med lång och praktisk erfarenhet av att utveckla organisationer. Klas är även en van utbildare som kontinuerligt håller utbildningar samt föreläsningar för såväl stora som små grupper. Klas långa erfarenhet som verksamhetskonsult bland annat på CooperVision, Icomera, Svenska McDonalds samt Volvo Cars gör att Klas har många praktiska exempel från verkligheten för att omvandla teori till praktik.
Förkunskaper
Förkunskaper: ITIL v3 alternativt god kännedom om ITIL
Kursinnehåll
Vad ITIL 4 är samt vad uppgraderingen från ITIL v3 innebär
Hur ITIL och Agile/DevOps/Lean samverkar
- Key concepts of Service Management
- The Four Dimensions of Service Management
- Service Value System including the Service Value Chain
- ITIL management practices
