ITIL® 4 Bridge
Gick du kanske nyss ITIL Foundation? Känner du dig trygg i ITIL 3 men vill ha koll på det senaste?
På ett praktiskt, pragmatiskt och konkret sätt tar vi upp skillnaderna mellan ITIL v3 och ITIL 4.
Översikt
Kursen pågår normalt en dag men kan anpassas till längre eller kortare utbildning
Företagsintern kurs
Vill ni genomföra denna kurs skräddarsydd internt hos er?
Anmäl intresseKursen ger dig en orientering om vad skillnaderna mellan ITIL v3 och ITIL 4 består i. Kursen kan tas som förberedande för certifiering, dock krävs en del hemstudier och vi rekommenderar en ITIL 4 Foundation inför certifiering.
ITIL 4 innehåller en vägledning för hantering av IT-tjänster och krav i en verksamhet med ökande förändringstakt utan att tumma på stabilitet och kvalité. Värde är fortsatt ett av ledorden inom ITIL.
Kursen ger dig en orientering om vad skillnaderna mellan ITIL v3 och ITIL 4 består i. Kursen kan tas som förberedande för certifiering, dock krävs en del hemstudier och vi rekommenderar en ITIL 4 Foundation inför certifiering.
ITIL 4 innehåller en vägledning för hantering av IT-tjänster och krav i en verksamhet med ökande förändringstakt utan att tumma på stabilitet och kvalité. Värde är fortsatt ett av ledorden inom ITIL.
ITIL 4 Bridge-kursen kan även tas som en förberedelse för en certifiering av ITIL 4 Foundation. Vi rekommenderar en del hemstudier inför en certifiering varför vi valt att lägga certifieringen vid annat tillfälle.
Alla som arbetar inom IT och är involverade i eller runt tjänsteleveransen (IT-service Management).
- Key concepts of Service Management
- The Four Dimensions of Service Management
- Service Value System including the Service Value Chain
- ITIL management practices
Förkunskaper: ITIL v3 alternativt god kännedom om ITIL
Tipsa kollega