startVi kan utbildning!Vad vill du kunna?
Nu kan du gå alla våra kurser på distans! Läs mer

NFI Utbildning

Kontaktuppgifter
tfn: 08-615 19 60(vx)
epost: info@nfi.se
Besöksadress:
Götgatan 14
118 46 Stockholm
Tipsa kollega

Skriv ut
Kursfakta

Längd:  1 dagar


Är du intresserad av denna kurs?
Ring 08-615 19 60 eller anmäl intresse här.
Intresseanmälan

ITIL® 4 Bridge

ITIL® 4 Bridge
Gick du kanske nyss ITIL Foundation? Känner du dig trygg i ITIL 3 men vill ha koll på det senaste?
På ett praktiskt, pragmatiskt och konkret sätt tar vi upp skillnaderna mellan ITIL v3 och ITIL 4.

Tipsa kollega  
Kursfakta

Längd:  1 dagar


Är du intresserad av denna kurs?
Ring 08-615 19 60 eller anmäl intresse här.
Intresseanmälan

 Kursmål

Kursen ger dig en orientering om vad skillnaderna mellan ITIL v3 och ITIL 4 består i. Kursen kan tas som förberedande för certifiering, dock krävs en del hemstudier och vi rekommenderar en ITIL 4 Foundation inför certifiering.
ITIL 4 innehåller en vägledning för hantering av IT-tjänster och krav i en verksamhet med ökande förändringstakt utan att tumma på stabilitet och kvalité. Värde är fortsatt ett av ledorden inom ITIL.

 Vem bör deltaga?

Alla som arbetar inom IT och är involverade i eller runt tjänsteleveransen (IT-service Management).
 

 Sammanfattning

Kursen ger dig en orientering om vad skillnaderna mellan ITIL v3 och ITIL 4 består i. Kursen kan tas som förberedande för certifiering, dock krävs en del hemstudier och vi rekommenderar en ITIL 4 Foundation inför certifiering. ITIL 4 innehåller en vägledning för hantering av IT-tjänster och krav i en verksamhet med ökande förändringstakt utan att tumma på stabilitet och kvalité. Värde är fortsatt ett av ledorden inom ITIL.

ITIL 4 Bridge-kursen kan även tas som en förberedelse för en certifiering av ITIL 4 Foundation. Vi rekommenderar en del hemstudier inför en certifiering varför vi valt att lägga certifieringen vid annat tillfälle.

 Förkunskaper

Förkunskaper: ITIL v3 alternativt god kännedom om ITIL

 Kursinnehåll

Vad ITIL 4 är samt vad uppgraderingen från ITIL v3 innebär

Hur ITIL och Agile/DevOps/Lean samverkar

  • Key concepts of Service Management
  • The Four Dimensions of Service Management
  • Service Value System including the Service Value Chain
  • ITIL management practices
Boka