startVi kan utbildning!Vad vill du kunna?

NFI Utbildning

Kontaktuppgifter
tfn: 08-615 19 60(vx)
epost: info@nfi.se
Besöksadress:
Tjärhovsgatan 21
116 28 Stockholm
Kurstillfällen
1-2 juli
2-3 sep
21-22 okt
Tipsa kollega

Skriv ut
Kursfakta

Längd:  2 dagar
Pris:  16950 kronor (exkl. moms)
Inregistrering: kl. 09:00
Kursstart: kl. 09:30
Kursslut: kl. 16:30 (ca)
Kursort:
Göteborg
Hantverksvägen 15
436 33 Askim


Internkurs
Vill ni genomföra denna kurs skräddarsydd internt hos er? Skicka en intresseanmälan genom att klicka på knappen nedan
Intresseanmälan
Kursutbud > Systemförvaltning och Systemutveckling > ITIL® 4 Foundation - Göteborg

ITIL® 4 Foundation - Göteborg

Under den här ITIL Foundation-kursen får du en grundläggande förståelse för ramverket ITIL och IT Service Management och lär dig att hantera IT-tjänster mer effektivt.
Kurstillfällen
1-2 juli
2-3 sep
21-22 okt
Tipsa kollega  
Kursfakta

Längd:  2 dagar
Pris:  16950 kronor (exkl. moms)
Inregistrering: kl. 09:00
Kursstart: kl. 09:30
Kursslut: kl. 16:30 (ca)
Kursort:
Göteborg
Hantverksvägen 15
436 33 Askim


Internkurs
Vill ni genomföra denna kurs skräddarsydd internt hos er? Skicka en intresseanmälan genom att klicka på knappen nedan
Intresseanmälan

 Kursmål

Kursen förbereder dig för den certifiering för ITIL 4. ITIL 4 innehåller en vägledning för hantering av IT-tjänster och krav i en verksamhet med ökande förändringstakt utan att tumma på stabilitet och kvalité. Värde är fortsatt ett av ledorden inom ITIL.

 Vem bör deltaga?

Alla som arbetar inom IT och är involverade i eller runt tjänsteleveransen (IT-service Management).
 

 Sammanfattning

ITIL uppdateras under 2019 och blir ITIL 4. ITIL har under åren uppdaterats för att anpassas efter hur verksamheterna utvecklas och därför kommer nu en uppdatering som är mer anpassat till dagens snabbare utvecklingstakt.

I och med den digitalisering som pågår och att kraven på snabbare förändringstakt ökar krävs nya arbetssätt för att IT skall kunna skapa värde tillsammans med kunden. ITIL 4 utvecklar arbetssätten för att vi skall kunna möta dessa behov. Orden kund, värde och nytta har alltid varit synonymt med ITIL. Nu när dessa ord snarast är självklarheter lägger ITIL 4 större fokus på samarbete för att ytterligare skapa värde och nytta för kunden.

ITIL 4 utvecklar ITIL v3 för att ge våra organisationer en ”operating model” som passar dagens arbetssätt och det behovet av flexibilitet som finns idag.

En stor del är att hjälpa oss skapa en flexibel organisation utan silos där vi arbetar tillsammans med verksamheten/kunden för att skapa verkligt affärsvärde (Business Value).

Se till att du har tid att studera hemma på kvällarna efter kursdagarnas slut. Planera för den tiden!

 Certifiering

ITIL Certifiering (1 gång) ingår i kurspriset.
Det är ett certifikat och ett bevis på att ni har tagit till er och lärt er grunderna inom ITIL.

 Övningar

Övningar och testprov ingår som en del i kursen. Vi rekommenderar att man laddar ner Axelos App (finns där appar finns).

 Lärare

Klas Caesar
Klas är en mycket erfaren ledare och verksamhetsutvecklare med lång och praktisk erfarenhet av att utveckla organisationer. Klas är även en van utbildare som kontinuerligt håller utbildningar samt föreläsningar för såväl stora som små grupper. Klas driver nätverket Praktisk ITIL i Göteborg och är en av de mest frekventa ITIL-Instruktörerna på Larsson & Co som dessutom tagit fram utbildningsmaterialet tillsammans med Antonio Tomar, en av våra andra instruktörer. Klas långa erfarenhet som verksamhetskonsult bland annat på CooperVision, Icomera, Svenska McDonalds samt Volvo Cars gör att Klas har många praktiska exempel från verkligheten för att omvandla teori till praktik.

 Förkunskaper

Inga, men viss datorvana och begreppskännedom underlättar.

 Kursinnehåll

Course Introduction

  • Schedule
  • Objectives
  • Examination
  • ITIL 4
  • ITSM in the modern world

Key Concepts of Service Management

  • Organization
  • Co-create Value
  • Service Provider and Consumer
  • Services and Products
  • Service relationship
  • Utililty and Warranty

The Four dimensions of Service Management

  • Organization and people
  • Information and technology
  • Partners and suppliers
  • PESTLE
  • Value Streams and Processes

ITIL Service Value System

  • Opportunity, Demand and Value
  • Guiding Principles
  • Governance
  • Practices
  • Continual Improvement
  • Service Value Chain

ITIL Management Practices

  • General
  • Service
  • Technical

Course Summary

  • Objectives
  • Examination
  • Evaluation
  • Use your new knowledge

Boka
 E-post: info@nfi.se  Tel: 08-615 19 60  Hitta till oss