ITIL® 4 Specialist - Monitor, Support and Fulfil
Arbetar du i en IT-organisation och vill förbättra er förmåga att leverera era driftsatta tjänster så den sker mer effektivt och bidrar till att värdet på tjänsterna ökar? Då är kursen ITIL® 4 Specialist - Monitor, Support and Fulfil perfekt för dig.
Översikt
22 950 kr ex moms
Dag 1: 09:30 till 16:30
Dag 2: 09:00 till 16:30
Dag 3: 09:00 till 16:30
På plats & distansStockholm
NFI Utbildning
Götgatan 14
Frukost, Lunch & fika* Målet med ITIL® 4 – MSF är att du ska få bästa möjliga förutsättningar, baserat på best practice inom IT Service Management, för att utveckla och förbättra er operationella förmåga att hantera driftsatta tjänster. Likaså att du ska klara den examinering som ger certifieringen ITIL® 4 Specialist: Monitor, Support and Fulfil.
ITIL® 4 – MSF bygger på och är en fortsättning av ITIL® 4 Foundation och ger dig de rätta kunskaperna och förutsättningarna för att framgångsrikt hantera, optimera och få fem grundläggande ITIL® Service Management praxis att samverka för att leverera era driftsatta tjänster mer effektivt och bidra till att värdet på tjänsterna ökar. Kursen är kombinerad för att under tre dagar täcka dessa fem praxis (fackområden):
• Service Desk
• Service Request Management
• Incident Management
• Problem Management
• Monitoring and Event Management
Kursen hålls på svenska med utbildningsmaterial på engelska.
ITIL® 4 – MSF riktar sig till dig som arbetar med IT och vill fördjupa din förståelse av hur du effektivt kan hantera, övervaka och stödja driftsatta tjänster, för att öka tjänsternas värde och säkerställa leveranskvalitet.
Efter avslutad kurs har du möjlighet att certifiera dig. Certifieringen sker online när du känner dig redo att genomföra testet och du har ett år på dig. Kursavgiften omfattar ett certifieringsförsök.
• Kursmaterialet tillgängligt online och möjligt att ladda ner
• De fem olika Practice-böckerna tillgängliga online
• Ordlistor (Glossary) med definitioner för alla fem praxis tillgängliga online och möjliga att ladda ner
• En Quick Reference Guide som är en kortfattad sammanfattning av kursens innehåll tillgänglig online och möjlig att ladda ner
- Inklusive aspekter från de fyra dimensionerna av Service Management
- Inklusive aspekter från de fyra dimensionerna av Service Management
- Inklusive aspekter från de fyra dimensionerna av Service Management
- Inklusive aspekter från de fyra dimensionerna av Service Management
- Inklusive aspekter från de fyra dimensionerna av Service Management
I kursen ingår gruppdiskussioner, övningar och exempel på examineringsfrågor för certifieringen.
Kursen kräver ITIL® 4 Foundation certifikat.
Tipsa kollega
Företagsintern kurs
Vill ni genomföra denna kurs skräddarsydd internt hos er?
Anmäl intresse